STEM radionica za djecu: Briga za klimatske promjene uči se od malih nogu
DOOR je održao STEM radionicu u sklopu projekta UrbanSTEM na kojoj su učenice i učenici četvrtih i šestih razreda OŠ Dolac Rijeka i OŠ Škurinje Rijeka naučili što su klimatske promjene i zašto se pojavljuju.
Na radionici su osnovnoškolci/ke radili pokuse koji su im pomogli u razumijevanju toga zašto se Zemlja zagrijava, što je efekt staklenika, koji su staklenički plinovi, koje su posljedice klimatskih promjena i što oni mogu učiniti za dobrobit klime i zajednice u kojoj žive.
Učenje pomoću pokusa
Prvim pokusom djeca su naučila zašto pada kiša iz oblaka, te smo im objasnili koja je razlika između vremena i klime. Drugim pokusom objasnili smo im pojavu podizanje vode u staklenki koja naopako stoji na tanjuru, a u kojoj su voda i svijeća koja gori. Uz to, djeca su saznala zašto se podiže razina mora i koji je glavni uzrok te pojave.
Nakon pojašnjenja koje su sve posljedice klimatskih promjena, pomoću slika učenice i učenici su saznali što je efekt staklenika, zašto se događa i koji su glavni staklenički plinovi. Nakon toga, djeca su sama slagali molekule glavnih stakleničkih plinova (ugljični dioksid, metan, vodena para i ozon) pomoću bombona i čačkalica, naučivši kako plinovi izgledaju pod mikroskopom i koji su njihovi izvori emisija.
Planet spašavamo i tako što – šetamo
Kako bi s radionice otišli s praktičnim znanjima koja mogu svakodnevno primjenjivati u svojim domovima, objasnili smo im koje sve korake oni mogu napraviti kako bi ublažili klimatske promjene.
Tu smo im ukazali na važnost manje potrošnje energije, smanjenog kupovanja različitih proizvoda, korištenja obnovljivih izvora energije, električnih automobila, električnih romobila i javnog prijevoza, te svakodnevni odabir da se do škole pješači. Uz to, naglasak je bio i na važnosti širenja informacija o klimatskim promjenama, pogotovo onog što su naučili na radionici, na roditelje i vršnjake.
Svatko može bar nešto napraviti za dobrobit klime
Na zadnjem pokusu djeca su sama izrađivala vozila koje se pokreće vjetrom. Koristili su plastičnu bocu, čepove i čačkalice za kotače, te slamčicu i balon za pogon. Objasnili smo im što su obnovljivi izvori energije i koji još postoje osim vjetra. S obzirom na to da su pokuse radili sa svakodnevnim proizvodima iz kućanstva, dotaknuli smo se i teme recikliranja i pravilnog odvajanja otpada.
Na kraju, učenicima smo objasnili da nije dobro razmišljati kako će netko drugi riješiti problem klimatskih promjena, nego da svatko može barem nešto napraviti za dobrobit klime, jer nas je na Zemlji 7,7 milijardi. Kada bi svatko učinio barem nešto da poboljša klimu tada bi zajedničkim snagama uspjeli ublažiti klimatske promjene.
